e
sv

Aralıklı Açlık Diyeti Nedir?

Günümüzün en büyük sağlık problemlerinde başı çekenlerden biri, kuşkusuz ki obezitedir. Obeziteyi tetikleyen yanlış beslenme alışkanlıkları, sağlıksız gıda tüketimi gibi pek çok durum, günümüzde hem kilo problemlerini, hem akabinde stres yaratarak psikolojik sorunları, hem de diğer sağlık sorunlarını arttırmaktadır. Bu durum, insanları kilo verme ve sağlıklı yaşama konusunda araştırmaya itmektedir.
avatar

Rıfat Şentürk

  • e 0

    Mutlu

  • e 0

    Eğlenmiş

  • e 0

    Şaşırmış

  • e 0

    Kızgın

  • e 0

    Üzgün

Günümüzün en büyük sağlık problemlerinde başı çekenlerden biri, kuşkusuz ki obezitedir. Obeziteyi tetikleyen yanlış beslenme alışkanlıkları, sağlıksız gıda tüketimi gibi pek çok durum, günümüzde hem kilo problemlerini, hem akabinde stres yaratarak psikolojik sorunları, hem de diğer sağlık sorunlarını arttırmaktadır. Bu durum, insanları kilo verme ve sağlıklı yaşama konusunda araştırmaya itmektedir.

Pek çok insan ister profesyonellerden yardım alarak olsun, ister okuduklarını evde uygulayarak olsun, kendine bir diyet yöntemi bulmaya çalışmaktadır. Son dönemlerin en popüler diyet şekillerinden biri olan aralıklı açlık diyeti ya da sıkça kullanılan şekliyle uzun açlık diyeti, hem kilo problemi yaşayan hem de buna keza sağlıklı yaşam tarzını inşa etmek isteyenler için oldukça merak konusu.

Aralıklı açlık diyeti, günümüzde popülerleşmeye başlamış olsa da, geçmişi 1945’lere kadar uzanan bir yöntem. Bu diyet şeklini diğerlerinden ayıran en önemli özellik ise, 16 saat gibi uzun süre aç kalınıp yeme – içme işlerinin toplamda 8 saatlik bir sürede gerçekleşmesidir. Bu 8 saatin dışında kalan süre içerisinde hiçbir şey yenmemektedir. Yeme içme yapılmasa da, 16 saatlik uzun açlık süresince su, çay, kahve gibi sıvılar tüketilebilmektedir. Özellikle de filtre kahvenin yapısı gereği, yağ yakımını hızlandırmakta ve su da açlık hissini bastırmaya yardımcı olmaktadır.

Bu diyet şeklinin etkisi ise, yemek yeme adına az süre ayırıp vücudun kalori yakmasını sağlayabilmek için yeterli zamanı metabolizmaya sağlamaktır. Vücuttaki yağ yakımı, 16 saatlik açlık süresince hızlanmakta ve vücuttaki yenilenme hormonlarının aktivitesi artmaktadır. Aynı zamanda, gece atıştırmalarını seven kişiler için, aralıklı açlık diyeti uygulamak bunun önüne geçmektedir. Özellikle de uzun süre aç kalma süresi gece saatlerine denk geliyorsa, bu süreçler içerisinde uzun açlık diyeti atıştırmayı kestiği için alışkanlıkları da olumlu yönde etkilemektedir.

Aralıklı açlık diyeti, kilo vermeye yardımcı olduğu kadar, bunun yanı sıra vücuda pek çok yarar sağlamaktadır. Kolestrol problemi yaşayan kişilerde, uzun süreli açlık sayesinde kolesterolün düşmeye başladığı bilinmektedir. Aynı zamanda, günümüzde daha sık şekilde rastlanan karaciğerde yağlanma sorunlarında iyileşme gözlenirken, kan basıncının düzenlenmesinde de yardımcı olmaktadır.

etiketlerETİKETLER
Üzgünüm, bu içerik için hiç etiket bulunmuyor.
okuyucu yorumları OKUYUCU YORUMLARI 😊

Sıradaki içerik:

Aralıklı Açlık Diyeti Nedir?

editörün seçtikleri EDİTÖRÜN SEÇTİKLERİ