e
sv

Bir modelin daha dizel fişi çekildi

Hyundai’yi B sınıfında temsil eden i20 yenilendi. Daha modern bir yüze kavuşan araç bir dizi teknolojiyle birlikte geldi. Sadece benzinli motor seçenekleriyle gelen aracın motor gamına bir de hibrit ünite eklenirken, bu modelde artık dizel üretilmeyecek.
avatar

Rıfat Şentürk

  • e 0

    Mutlu

  • e 0

    Eğlenmiş

  • e 0

    Şaşırmış

  • e 0

    Kızgın

  • e 0

    Üzgün

ALİ YILDIRIM / KARAR

Türkiye’nin en genç üreticilerinden biri olan Hyundai, markayı küçük sınıfta temsil eden i20’yi yeniledi. Daha modern bir görünüme sahip olan otomobil, teknolojisiyle de üst sınıfa göz kırpıyor. Yeni tasarımla birlikte B-HB segmentine yeni bir soluk getirmeye başlayan marka, dizelin de fişini çekti. Sadece benzinli motor seçenekleriyle sunulan araçta aynı zamanda bir de hibrit motor bulunacak.

Hyundai Assan Genel Müdürü Murat Berkel “Türkiye’de üretimine başladığımız günden bugüne kadar en yüksek adette üretip ve yine en yüksek adette ihraç ettiğimiz modelimiz i20 oldu. Türk tüketicisinin hala en beğendiği araçlardan biri olan i20 modelinin üç neslini de burada üretmek ve Türkiye ekonomisine katkıda bulunmak bizi son derece gururlandırıyor. Yeni i20 ile birlikte hedeflerimiz de her zamanki gibi yüksek. Bu doğrultuda son çeyrekte Türkiye’de 5 bin adet i20 satmayı hedefliyoruz. Amacımız i20’yi tekrardan ait olduğu yere, B-segmentinin zirvesine taşımak” dedi.

Yeni i20 ilk bakışta yeni far grubuyla farklılaşıyor. LED ön ve arka farlar i20’nin çarpıcı ve özgün tasarımını öne çıkartırken, mercekli sis farları ve üçgen havalandırma kanalları da ön bölümde güç temasını oluşturuyor. i20’nin boyu 5 mm uzadı. Aks aralığı ise 10 mm arttı.

Aracın bagaj hacmi ise 51 litre artarak 352 litreye çıkmış. İhtiyaç halinde katlanan arka koltuklar yatırıldığı zaman toplam bin 165 litre hacim sunuyor. Yeni i20’de yer verilen BOSE ses sistemi de diğer çarpıcı özelliklerden biri. Dijital ses işlemcisine sahip dahili amfi sistemi, 8 hoparlör ile birlikte sunuluyor. Ön merkez ve arka subwoofer ile birlikte araçtaki tüm yolculara hitap eden bu akustik düzen, daha kaliteli bir müzik dinlenmesine olanak sağlıyor.

1.0 LİTRELİK BENZİNLİ VE HİBRİTLE GELİYOR

Dizel motora yeni modelde yer verilmezken bu kez 1.0 litre turbo beslemeli motoruyla beraber ilk kez 48 voltluk hafif hibrit versiyona geçiş yapılıyor. Bu sayede oldukça düşük bir yakıt tüketimi elde edilirken aynı zamanda yeterli performans da sunuluyor. Daha önce de kullanılan 1.4 litrelik 100 beygirlik atmosferik motor, bu kez 6 ileri manuel veya 6 ileri otomatik şanzımanla tercih edilebiliyor. Turbo beslemeli 1.0 litrelik benzinli motor ise 7 ileri DCT şanzıman ile tercih edilebilirken, eklenen en önemli özellik ise 48V hafif hibrit sistemi. Bu motor 0,4kW gücünde 48 Volt’luk Lityum-Iyon bataryaya sahip. Bu batarya, aracın stepne havuzunda konumlandırılmış ve kullanılan sistem 12kW gücündeki hibrit jeneratörü ile kayış sistemini tahrik ediyor. Araçtaki 48V hibrit sistemi, ilk marş harici start esnasında kayışı tahrik ederek motorun ideal yanma öncesi konumuna gelmesini sağlıyor.

HYUNDAI İZMİT’TE SUV ARAÇ ÜRETECEK

Hyundai Assan Başkanı Ickkyun Oh “Bugüne kadar 2 milyon adetten fazla aracı bantlarımızdan indirdik. Şu an ürettiğimiz i10 ve i20 modellerimizi Türkiye kadar Avrupa, Orta Doğu ve Afrika başta olmak üzere tüm dünyaya ihraç ediyoruz. Yeni araçlarımız kısa bir süre içinde tanıtılacak. Bizi en çok heyecanlandıran model ise elbette B-SUV olacak. Yeni i20’nin platformu üstüne geliştirilen bu aracımızın üretimine 2021 yılı Mart ayında başlayacağız. Üretim hattımızdaki üçüncü model olacak bu aracımızı Türkiye kadar öncelikle Avrupa olmak üzere tüm bölge için sadece biz üreteceğiz. Ancak Türkiye pazarını ön planda tutarak hazırladığımız özellikleriyle, Türk tüketicisinin istek ve beklentilerine her yönüyle cevap verebilecek bir araç olacağına inanıyoruz. i20 WRC’nin gövdesini ve altyapısını biz sağlıyoruz. Bu doğrultuda yeni çıkacak i20 N ve N Line modellerimizi de Şubat 2021’den itibaren yine biz üreteceğiz. Böylece toplam yatırım tutarı da 171 milyon euronun üstüne çıkmış olacak” dedi.

BAŞLANGIÇ FİYATI 158 BİN 500 LİRA

Hyundai Yeni i20’de üç ana (Jump, Style, Elite) üç de opsiyon paketi (Style Plus, Design, Elite Plus) olmak üzere toplam 6 farklı donanım seviyesi bulunuyor. Her türlü kullanım özelliklerine göre ihtiyaçları karşılayabilen bu seçeneklerin ortak amacı maksimum konfor ve pratiklik sunmak. Yeni i20’nin fiyatları 158 bin 500 TL’den başlıyor ve motor seçeneği ile donanıma göre 231 bin TL seviyesine kadar çıkıyor.

kaynak: karar

etiketlerETİKETLER
Üzgünüm, bu içerik için hiç etiket bulunmuyor.

Sıradaki içerik:

Bir modelin daha dizel fişi çekildi

editörün seçtikleri EDİTÖRÜN SEÇTİKLERİ