e
sv

Çevrimiçi İçerik Yazarı, Kader Pamukci Sorularımı Yanıtladı

Kıymetli Blog okurlarım; Bugün, sizlerle içerik yazarlarımızdan biri olan Kader Pamukci'i tanıştırmak istiyorum. İçerik Yazarı; Kader Pamukci'nın biyografi yazısı, alanında uzmanlaşmış olduğu sosyal medya çalışmaları hakkında faydalı bilgileri sizlerle paylaşacağım. İçerik Yazarımız, Kader hanıma bu güzel ve anlamlı röportajı benimle yaptığı için canı gönülden teşekkür eder, başarılarının devamını dilerim.
avatar

Rıfat Şentürk

  • e 3

    Mutlu

  • e 0

    Eğlenmiş

  • e 0

    Şaşırmış

  • e 0

    Kızgın

  • e 0

    Üzgün

😊 Kader hanım, öncelikle sizi, sizin cümlelerinizden blog okurlarım ile tanıştırmak istiyorum. Buyurun?

Öncelikle merhabalar, umarım iyisinizdir. Keyifli günler diliyorum. Ben Kader Pamukci, kendinden mevcut yaşamından bahsetmeyi sevemeyen, insanların bunlar ile birbirlerini tanıyamayacağını düşünen bir yazarım. Bu sebeple size kendimden bahsederken okuduğum okula ek okuduğum kitapları, gezdiğim sokaklara ek zihnimde gezindiğim yolları anlatacağım. Yani somut olanlardan çok, soyut olanlara odaklanacağım. İsterseniz başlayalım.

Ben, Karadeniz Teknik Üniversitesi Kamu Yönetimi Lisans öğrencisiyim, kendimle ilgili vermek istediğim temel somut bilgi bu. Özümde kim olduğumu sorarsanız, çocukluğundan beri kitaplara gönül vermiş olan, Sabahattin Ali’nin izinden gitmeyi kendisine ilke edinen ve mesleği ile ilgili temel hedefini okunmak, anlaşılmak kılan bir insanım. Çocukluğuma dönseydim, sanırım bu konuda kendime biraz daha yüklenir, daha çok okur, Sabahattin Ali ile daha erken tanışırdım. Gerçi okumak konusunda kendimi eleştiremem, bu konuda elimden geleni yapıyor, elimden kitap düşürmüyorum. Ancak yine de bir Oğuz Atay edasıyla “Şimdi size güzel bir söz söylemek için on bin kitap okumuş olmayı dilerdim.” Demekten kendimi alıkoyamıyorum.

Kendimle ilgili bahsetmek istediğim, bilinmeye değer gördüğüm bir diğer şey, içimde bulunan emeğe sevgi. Hayvanlara, bitkilere, çiçeklere karşı içimde müthiş bir emek verme arzusu var. Emek verilen her şeyin güzelleşeceğine inanıyorum. Çiçeklerime emek veriyorum, ben emek verdikçe onar büyüyüp güzelleşiyorlar. Hayvanları seviyorum, karşılığında mayışma, sevgi görüyorum. Yazmayı seviyor, emek veriyor karşılığında da anlaşıldığımı hissediyorum. Bana göre yeryüzündeki bütün güzelliklerin temelinde emek yatıyor. Aslında bu konuda sizden ve Blog okurlarınızdan da fikir bekliyorum. Sizce yeryüzündeki güzelliklerin temelinde yatan nedir?

🤔 Kader hanım, ”İçerik yazarlığı” konu başlığı altında ”içerik yazarı olmak” isteyen okurlarımız için öneri, görüş, tecrübe ve deneyimlerinizi blog okurlarımla paylaşabilir misiniz?

Aslında bu konuda bana değil kendilerine soru yöneltmeleri gerektiğini düşünüyorum. Neden yapmak istiyorlar bu işi? Yazmak iyi geldiği, bunu sevdikleri için yapıyorlarsa, başarılı olmamaları için hiçbir neden yok. Ama amaçları belirli bir süreden sonra tanınırlık elde etmek ya da maddi kazanç elde etmek ise durum sanıldığı gibi ilerlemiyor. Çünkü hiçbir işte, severek yapmadığınız sürece başarılı olamıyorsunuz ancak, bu durum etkisini bizim sektörde daha çok belli ediyor. Çünkü içerik yazarlığı yapmak istiyorum demek, “Araştırmayı seviyorum!”, “Okumayı seviyorum!”, “Yazmayı seviyorum!” ve “Hayal etmeyi seviyorum!” demek oluyor. Gördüğünüz üzere bir iş, aslında sevilmesi gereken dört unsuru beraberinde getiriyor. Bu unsurların tamamını bir arada taşıyanlar ise ancak “yazar” sıfatını gerçekten taşımayı hak ediyor.

Kader hanım, Günümüzde sosyal medya bir yaşam tarzı, bir iş anlayışı olarak evrimleşmeye ve gelişmeye başladı. Bu alanda kendini geliştirmiş sosyal medya uzmanlarımız hizmet vermektedir. Etkin sosyal medya uzmanlarından birisi de sizsiniz. Blog okurlarımla; ”Sosyal medya nedir? Sosyal medya nasıl yönetilir, geliştirilir?” sorularına cevap yazarak ”Sosyal medya” hizmetlerinizi ve çalışmalarınızı paylaşabilir misiniz?

Sosyal medya, aslında günümüzde çeşitli alanlar için fazlasıyla önemli bir araç. Yani insanların büyük bir kısmı sosyal medyayı sanal sosyalleşme ortamı olarak görse de, durum bununla sınırlı değil. Günümüzde artık sosyal medya üzerinden hem satış, hem tanıtım hem de sosyal faaliyetler gerçekleştirilebiliyor. Öyle ki, sosyal medya üzerinden yapılan satışlar, site üzerinden yapılan satışlar ile kıyasıya bir mücadele halinde demek bile mümkün. Bu sebeple üstüne basa basa söylüyorum ki, sosyal medya önemli bir araç. Ancak bu durum, doğru kullanıldığı sürece geçerli. Çünkü hedef kitle ile buluşturulmayan, hedef kitleye nasıl ulaştırılacağı bilinmeyen ürün de içerik de ne denli kaliteli olursa olsun beklenen etkileşimi yaratmıyor. Burada ise “Bu etkileşimi nasıl alacağız?” sorusunun cevabına geliyoruz. Size sosyal medya yönetimi ile ilgili detayları şöyle maddeleyerek anlatayım.

Öncelikle hedef kitlenizi tanımanız gerekiyor. Yani var sayıyorum ki yeni yazmış olduğunuz bir kitabınız var ve siz bu kitabın tanıtımını yapmak istiyorsunuz. Tanıtımı yapmaya başlamadan önce kitabın konusunu, kitabın hangi kitleye hitap ettiğini, hangi yaş aralıklarının benzer kitaplara nasıl tepkiler verdiğini incelemeniz gerekiyor. Sonuçta aksiyondan romantizme birden faza kitap konusu var. Kitabınızın beklenen etkileşimi alması için ise konusunun romantizm mi aksiyon mu içerdiğini bulup buna göre çalışmalar yapmanız gerekiyor. Yani aslında hedef kitlenizi tanımanız, kendi çizginizden çıkmadan onlara hitap etmeyi öğrenmeniz gerekiyor.

“Eee hocam hedef kitlemizi tanıdık, onlara ulaşmak için gerekli olan çalışmaları nasıl yürüteceğiz?” dediğiniz kısma geleyim. Aslında bunun birden fazla yolu var. Örneğin rakip firmaları analiz etmenizin bu konuda size büyük bir faydası olacak. Buradan muhtemel tepkileri öğrenecek, buna göre çalışmalar yürüteceksiniz. Paylaştığınız görselden tutun da görselin üzerine yazacağınız yazıya, altına ekleyeceğiniz açıklamaya kadar her şeye dikkat etmeyi bu sayede öğreneceksiniz. Ancak özgün olmayı hiçbir zaman elden bırakmayacaksınız. Yani içeriğinizi, hedef kitlenizin bilincinde olarak üreteceksiniz ama özgün olmayı hiçbir zaman bırakmayacaksınız. Daha önce de bahsettiğim gibi, kendi sınırlarınızın içinden çıkmayacaksınız ama, sınırlarınızı genişletmeyi de öğreneceksiniz.

İçeriğinizi de gerekli şartları sağlayacak şekilde ürettiyseniz, paylaşım sürecine geçebilirsiniz. Ancak, burada içeriğin ne zaman paylaşılacağına, hangi gün ne kadar aktiflik oranı olduğuna, hangi içeriğe hangi hashtag çalışmalarını yapacağınıza özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Bu konuda yapılan en büyük yanlış da tam olarak bu. “Ne eklesek kar!” umudu ile gönderilerin altına onlarca hashtag ekleniyor. Ancak bunun da bir sınırı var. Örneğin Instagram’ın, gönderi başına maksimum 5 hashtag sınırı bulunuyor. Bu sayının geçildiği gönderiler spam olarak algılanıp yüksek sıralamalar elde edemiyor.

Yani tabii ki işin teknik kısmı çok önemli ama bence teknik kısmın dışında da dikkat edilmesi gereken özellikler bulunuyor. Bunların başında ise “iletişim” geliyor. Ziyaretçiler, olumlu tavır takınmayan, geri dönüş yapmayan ya da en azından hızlı geri dönüş yapmayan firma veya sayfalara pek de yükselme imkanı tanımıyor. Bu sebeple olumlu yorumları da, olumsuz yorumları da büyük bir özveri ve nezaket içerisinde cevaplandırmak gerekiyor. Ki ben burada olumsuz yorumun büyük bir avantaj, fırsat olduğuna inanıyorum. Yani benden istediğiniz bir püf nokta varsa o da budur. Çoğu firma veya kullanıcı, olumsuz yorumları direkt silip imha ediyor. Oysa bunu yapmak yerine olumsuz yorumu olumlu bir üslup ile cevaplayıp yardımcı olmak istediklerini belirtilerse, ziyaretçi gözünde daha büyük bir avantaj elde edip pozitif imaj kazanabilirler.

etiketlerETİKETLER
Üzgünüm, bu içerik için hiç etiket bulunmuyor.
  • Kader Pamukci
    4 hafta önce

    Keyif duydum, teşekkür ederim. 🙂

    yorum beğen

Sıradaki içerik:

Çevrimiçi İçerik Yazarı, Kader Pamukci Sorularımı Yanıtladı

editörün seçtikleri EDİTÖRÜN SEÇTİKLERİ