e
sv

Çevrimiçi İçerik Yazarlığı (Content Writer) Nedir? İçerik Üretimi Nasıl Yapılır?

Freelance içerik yazarlığı, faaliyetlerine online internet çağının bir mesleği olarak hizmet vermektedir. Özellikle, güncellenebilir bir akımla, blog ve sosyal ağlarda, ''İçerik ve Metin Yazarı'' olarak ''Kazanç'' elde etmek isteyen herkese yönelik, etkin ve verimli pazarlama teknikleri kullanılarak reklam, öneri ve eğitim metodlarıyla beraber tasarlanmış kaliteli içeriklerin orjinal sunumu ''Google arama motorunda'' yayınlanmış ve yapay zekanın yardımıyla geliştirilmiştir.
avatar

Rıfat Şentürk

  • e 3

    Mutlu

  • e 0

    Eğlenmiş

  • e 0

    Şaşırmış

  • e 0

    Kızgın

  • e 0

    Üzgün

ÇEVRİMİÇİ İÇERİK YAZARLIĞI: ”CONTENT WRİTER NEDİR?”

Yetenekli, Çevrimiçi içerik yazarları birçok kişinin hayatına dokunabilmek için; ”Sabırlı, doğal, yaratıcı, istikrarlı, ikna edici, motive edici, sadık, çok yönlü araştırma ve geliştirme uzmanı, zihinsel meşguliyetin farklı türlerde anlatım tarzını belirleyici, çevresel koşullara karşı duyarlı, yetkin ve yatkın olan özellikleri” barındıran uzmanlaşmış kişilerdir.

Çevrimiçi içerik yazarı, ”giriş, gelişme, sonuç” odaklı, kaliteli, planlı ve düzenli içerikleri firma, marka ve ajanslara göre farklı formatlarda ayrıntılı tasarımlar hazırlar. Özgün içerikler, Seo tekniklerine bağlı olarak, Google arama motorunun yapay zekası tarafından kolayca ayırt edilebilir. Bu bağlamda çevrimiçi içerik ve metin yazarlığına olan ihtiyaç artmış ve online internet çağının bir mesleği haline gelmiştir.

ÇEVRİMİÇİ İÇERİK YAZARLIĞI: ”FREELANCE YAZARLIĞI” KİMLER YAPABİLİR?

”Çevrimiçi içerik yazarlığını kimler yapılabilir?” sorusuyla sınırlı tutmak doğru bir varsayım değildir. Kitap okumak, araştırmak ve yazmak eskiden küçük bir azınlık tarafından büyük bir gönüllükle canlı tutulan erdimdi. İçinde bulunduğumuz şuanda toplumun bir çok kesimine hitap etmektedir. Ev hanımları, öğrenciler, işi olmayan ve işe ihtiyaç duyan herkesimden insan toplulukları; ”İçerik ve Metin Yazarı” olmak için derin araştırmalar yapmış, eğitim almış, referans yazlar ile firma, marka ve ajanslarda ”İçerik Formatı Türüne” göre ”Kazanç” elde etmişlerdir. Özetle; yazmayı seven ve bu konuda kendini eğiten ve geliştiren herkesin ”Çevrimiçi içerik yazarlığını” bir meslek olarak yapabileğini ifade etmek mümkündür.

ÇEVRİMİÇİ İÇERİK YAZARI: ”İÇERİK ÜRETİMİNİ NASIL YAPAR?”

Çevrimiçi içerik yazarı, parmaklarını klavyeye koyup aklından geçen sınırlı bilgilerle kaliteli içerik üretimi sağlayamaz. Öncelikle içerik türünü, içerik kategorisini ve makale anlatım tarzını, içerik üretim aşaması sürecinde doğru şekilde değerlendirmelidir.

  • Gelişiminizi farkedin, her gün alanınızla ilgili haberleri okuyun.
  • Zamanınızı düzenli içerikler oluşturarak değerlendirin.
  • İçerik üretirken sizden istenilen dışında kendi anlatım tarzınızı oluşturun.
  • İçerik değerlendirmelerinde bulun ve kendi içerikleriniz hakında geri bildirimler edinin.
  • Google arama motoru yapay zeka (Seo) algoritması hakkında bilgi sahibi olun.
  • Yeni insanlar, firma, marka ve ajanslar tanıyın ve hakkında bilgi sahibi olun.
  • Olay ve olgulara sorgulayıcı yaklaşan bakış açısıyla yorumlamayın, Çözüm odaklı olun.

Trend KPI’leri kullanmaya özen gösterin; Sosyal medya da yayınlayacağınız özgün içeriklerinizin kalitesi size duyulan güveni arttıracaktır. Google arama motoru sonuç linklerinize tıklanabilir yayından gelen ziyaretçi performansınızı arttıracaktır.

İçerik Türleri Nelerdir?

Blog içeriği, Tanıtım yazısı, Basın Bülteni, Website İçeriği, İnceleme İçeriği, Görüş ve Değerlendirme İçeriği, CV ve Ön Yazı İçeriği, Çeviri Hizmetleri, Liste İçerikleri, Akademik Makale İçeriği, Ödev ve Tez İçeriği, E-kitap içeriği, E-mail Bülteni, İnfografik içeriği, Fotoğraf İçeriği Video İçeriği ve benzeri diğer makale türleri bulunmaktadır.

İçerik Sağlayıcı Kategorileriler Nelerdir?

Sektörel, Alışveriş, Araba, Hayvanlar, Emlak, Elektronik, Sanayi, Endüstri, Hizmet, Tatil, Oyun, Eğitim, Dekorasyon, Diyet, Zayıflama, Film, Moda, Kadın, Sağlık, Seo, Web, Yazılım, Sosyal Medya, Spor, Sohbet, Teknoloji, Yemek Tarifi, Borsa, İnşaat, İnternet, Anne çocuk, Kişisel Gelişim, Astronomi, Astroloji, Genel kültür, Ekonomi, Finans, Kripto Para ve benzeri diğer kategori içerikleri, çevrimiçi içerik yazarları tarafından üretilmektedir.

Çevrimiçi İçerik Yazarı, Anlatım Tarzı Neler Olabilir?

Çevrimiçi İçerik Yazarı, Makale Anlatım Tarzını, 1. 2. 3. kişi ve marka, firma dilinden yazabilir. Bu bağlamda içerik üretimi sırasında makale anlatım tarzı; Bilgi verici, Açıklayıcı, Ürün ve hizmet tanıtıcı, Samimi, Eğlenceli, Eleştrel, İnceleme ve Haber niteliğinde olabilmektedir. İçerik türü, kategorisi ve makale kurgusunu belirlediğiniz anlatım tarzıyla oluşturmak için;

Çevrimiçi İçerik Planı Nasıl Oluşturulur?

Çevrimiçi İçerik Yazarı, Google Arama Motoru Optimizasyonu (Seo) Yapay Zeka konusunda bilgilerini geliştirmeli ve güncellemelidir. Özgün ve kurgusal yaratıcılığınızı kullanarak genel anlamda yerli ve yabancı içerik kaynaklarını araştırmalı, karşılaştırma yapmalı ve hedef kitlenizi tanıdığınızı en iyi şekilde göstermelisiniz; öneri, görüş, şikayetleri değerlendirmelisiniz. Orjinal içeriğinizin başlığı ve konusu, sorun ve çözüm önerileri sunmalıdır. Bu sayede içeriğinizin kalitesi kendini ön plana çıkaracak ve daha fazla okuyucuya erişim fırsatı bulacaksınız. Tam bu noktada yetenekli bir çevrimiçi içerik yazarı olarak artan talep doğrultusunda ihtiyaç duyulan kaliteli ve seo uyumlu makalelerinizin yüksek gelir elde etmesi anlamında kazanç sağlamanıza yardımcı olacaktır.

”Writer’s block (Yazar tıkanıklığı) Sorunu ve Çözüm Önerileri Nelerdir?

Çevrimiçi içerik yazarı olmak son derece ilgi çekici, eğlenceli, özgün ve özendirici bir kariyere sahiptir. İstedikleri alanlarda çalışabilir; bu kimi zaman bir ev, kimi zaman kafe ortamı, kimi zamansa bir marka, firma ya da ajansta olabilir. Çevrimiçi içerik yazarlarının kaliteli ve özgün içerik metni yazmak haricinde karşılaşabileceği sorun ve çözüm önerileri için sahip olması gereken yaratıcı yetenekleri olması gereklidir.

Çevrimiçi içerik yazarlığının bir çok evresinde üretmiş olduğunuz eserlerin daha iyisini yapabileceğinize inanırsınız ve yazdıklarınızı beğenmeyerek siler baştan yazarsınız. Sürekli olarak başa döner, ilerleme kaydedemezsiniz. Özellikle roman yazarlarının karşılaştığı bu durumun İngilizcedeki adı ”Writer’s block (Yazar tıkanıklığı) olarak bilinmektedir. Peki, bu durumu nasıl aşabilirsiniz? Kısa bir mola verin. Bu süre, zihninizden geçenleri yakalayabileceğiniz hıza ulaştığınızdan emin olana kadar devam edebilir.

Çevrimiçi içerik yazarı gün içerisinde aynı anda birçok şeyi düşünebilir, üretim aşamasında olan bir yazar için bu durum son derece hassas ve tehlikelidir. Çünkü aklınızdan geçen herşeyin anlam katmanlarında dolaşır, yazmak istediğiniz içeriğe uygun olanı tercih edip yazamazsınız. Uzun saatler geçirmenize rağmen klavyenin başında felç geçirmiş bir edayla oturmaya ve düşünmeye devam edersiniz. Hala düşünüyor ama yazamıyor olmak son derece ürkütücü ve korkunç bir durumdur. İçinde bulunduğunuz bu durumdan ivedilikle kurtulmanız gereklidir. Bulunduğunuz ortamdan kalkın. Sizi motive eden aktiviterde bir süre zaman geçirin. Yorgunluğunuzu dinlendirin. Kendinizi bütünüyle motive edin. Sonuç itibariyle bir noktadan sonra kendinizi iyi hissetmek istiyorsanız, günlük hayatın tekrarlarından uzak durmaya özen gösteren motivasyon çalışmalarında bulunmayı deneyin, farkı göreceksiniz.

Çevrimiçi içerik yazarları, empati yöntemini kullanarak yazmak zorundadır. Hedef kitlenin yaşam tarzı ve kültür farklıları vardır: ”Kuşkusuz zevkler ve renkler tartışılmaz.” O nedenle herkesime özel bilgi verici içeriklerde mantıklı bir neden – sonuç ilişkisi kurmakla beraber doğru araştırma kaynaklarından detaylı bir şekilde faydalanmalıdır.

Çevrimiçi İçerik yazarları zamanın anlık refleksleriyle gelişen bütün aksaklıkları gidermek zorundadır. Ürettikleri içeriklerin kalitesinden ve teslim tarihinden ödün vermeden özgün, orjinal, düzenli, disiplinli ve güvenilir şekliyle çalışmalarını firma, marka, ajanslarında ve blog sayfalarında devam ettirmelidir. Peki, bu itibarını çevrimiçi içerik yazarı nasıl koruyabilir? Öncelikle dijital ajandanızı açın, hala hazırda üretimine devam ettiğiniz çalışmalarınızın mevcudiyeti varsa bu ne kadar zamanda tamamlanabilir? sorusunu düşünün. Daha sonra üretmenizi istedikleri içeriğin türünü, kategorisini ve makale anlatım tarzını öğrenin. ”Bilginiz var mı?” Sorgulayın. Kısa bir zamanla yerli – yabancı mecrelarda araştırma yapın. Bilginin derinliğine indiğinizde geçen sürenin tahmini zamanını belirleyin ve olası aksaklıklar için kendinize ayıracağınız zamanı da içerik teslim tarihine ilave edin. İçinde bulunduğunuz bu zaman yönetimi içeriğinizin teslim tarihini belirlemenizde yardımcı olacaktır. Peki, faydası nedir? Süreci doğru değerlendirmeniz, sizi ve itibarınızı kuşkusuz stresten, teslim tarihinin baskısıyla üretkenliğinizi yitirmenizden ve kötü bir içerik ve metin yazısı teslim etmenizden koruyacaktır.

Günlük hayatımızda planlı ve düzenli olarak yapacaklarınızın bir listesini oluşturmalısınız. Öncelikleri belirlemelisiniz, ”olmasa da olur” dedikleriniz olabilir ama içinizde erteleme hissini sinsice harekete geçiren, ”henüz vakit var, başka zaman yaparım” içgüdüsüyle yükselen, o sesin yaratmış olduğu anlık etkinin tesirinden kendinizi kurtarmalısınız. O an vereceğiniz karar başarı ve başarısız tanımının tercihidir.

Rıfat Şentürk
rifatsenturk.com.tr

etiketlerETİKETLER
Üzgünüm, bu içerik için hiç etiket bulunmuyor.

Sıradaki içerik:

Çevrimiçi İçerik Yazarlığı (Content Writer) Nedir? İçerik Üretimi Nasıl Yapılır?

editörün seçtikleri EDİTÖRÜN SEÇTİKLERİ