e
sv

Dijital Reklam, Sosyal Medya Uzmanı ve Çevrimiçi İçerik Yazarı, Gizem Özdemir Sorularımı Yanıtladı.

Kıymetli Blog okurlarım; Bugün sizlerle çevrimiçi içerik yazarı, reklam ve sosyal medya uzmanı, Gizem Özdemir'i tanıştırmak istiyorum. Gizem Özdemir’in kısa biyografi yazısı, alanında uzmanlaşmış olduğu sosyal medya çalışmaları ve ditijal reklam hakkında faydalı bilgileri sizlerle paylaşacağım. İçerik Yazarımız, Gizem hanıma bu güzel ve anlamlı röportajı benimle yaptığı için canı gönülden teşekkür eder, başarılarının devamını dilerim.
avatar

Rıfat Şentürk

  • e 2

    Mutlu

  • e 0

    Eğlenmiş

  • e 0

    Şaşırmış

  • e 0

    Kızgın

  • e 0

    Üzgün

🙂 Gizem Hanım, öncelikle sizi, sizin cümlelerinizden blog okurlarım ile tanıştırmak istiyorum. Buyurun?

Herkese merhaba. Tekrar ismimi söylemem gerekirse ben Gizem. Gizem Özdemir. “Ben Bond. James Bond” demeyi çok isterdim ama maalesef. Sorularınızı içtenlikle yanıtlamaya çalışacağım.

1992 yılında Bursa’da doğdum Bursa’da büyüdüm. Eğitim hayatıma gelecek olursak üniversite hayatıma kadar Bursa’da okudum. Sonrasında üniversite için Konya’ya gittim. Selçuk Üniversitesi Reklamcılık bölümünden 2016 yılında mezun oldum. Konya gibi bir yerde çokta maceralı olmayan 4 yıllık üniversite hayatımdan sonra okul bittiği gibi kendimi İstanbul’a attım diyebilirim. Özür dilerim Konya. Reklam sektörünün asıl merkezi ne yazık ki İstanbul’da. Tabi yeni mezun bir Reklamcı olarak İstanbul’da oldukça zorlandım. Birçok dijital reklam ajansında staj ve iş deneyimim oldu. Ve bunlar bana hem iş hem de insan ilişkileri konusunda çok şey öğretti. Şuan sosyal medya yöneticisi olarak hayatıma devam ediyorum. Tabi şimdi burada CV yazar gibi bütün deneyimlerimi paylaşmak istemem ama merak edenler LinkedIn hesabıma tıklayarak beni stalklayabilir.

😮 Hangi korkularınızdan sonsuza kadar kurtulmak isterdiniz?

Bu konu benim için çok net aslında. Kesinlikle gelecek kaygısı. Ülkedeki işsizlik rakamlarına bakıldığında genel olarak genç kitlenin bir problemi gibi görünüyor. Ama bu konuda ki kaygı artık genç yaşlı affetmiyor. Alım gücü düşük ve maaşların genel olarak her sektörde yeterli bulunmadığı bir ülkede yaşıyoruz. Genç yaşlı affetmiyor dememin nedeni ise emekli maaşlarının da ne kadar olduğunun ortada olması. Bana sorarsanız ben emekli olma hayali bile kuramıyorum zaten. Tabi yine de umudumuzu kaybetmiyor güzel ülkemizi ölene kadar seviyor ve koruyoruz.

😍 Gizem hanım, “İçerik Yazarlığı” konu başlığı altında “içerik yazarı olmak” isteyen okurlarımız için öneri, görüş, tecrübe ve deneyimlerinizi blog okurlarımla paylaşabilir misiniz?

Tabi ki paylaşırım. Aslında bende bu konuda oldukça yeniyim. Asıl işim reklamcılık. Ve bunun sektörde ki alt kırılımı olarak sosyal medya uzmanlığı yapıyorum. Ama bence reklamcılık demek kendini en iyi şekilde ifade edebilmek demek. Bu nedenle içerik yazarlığının da bunu kişisel olarak desteklediğini düşünüyorum. Bana faydası olacağını düşündüğüm için ilgili olduğum konular üzerine yazılar yazmaya gayret ediyorum. İlgili olmadığınız veya bilgi sahibi olmadığınız konular üzerine yazmak zaten oldukça zorlanacağınız bir konu olacaktır. İçerik yazarlığı, günümüz ekonomisinin değişmesi ile birlikte yakın zamanda ortaya çıkan meslek gruplarından biridir. Her gün belki milyonlarca içeriğin eklendiği internet ortamında özgün içerik yazarlığı önemli bir noktaya gelmiştir. Çünkü SEO dediğimiz yani türkçe meali Arama Motoru Optimizasyonu sisteminin algıları nedeni ile içerik yazdığınız konu ne olursa olsun yazılan içerik özgün ve kaliteli olmak zorundadır. Siteler, ne kadar özgün ve kaliteli içerikler barındırırlarsa, başta Google olmak üzere kullanılan arama motorlarında kullanıcıların karşısına çıkma ihtimalleri o kadar yüksek olur. Kullanıcılar SEO’ da arama yaparken belirli anahtar kelimeler kullanmaktadır. Google ve diğer arama motorlarının site sıralamasında büyük oranda dikkat ettiği noktalardan biri bu anahtar kelimelerdir. İçerik yazarken bu anahtar kelimeleri kullanmak gerekir ki arama motorları içerik yazdığımız siteleri organik olarak üst sıralara çıkarabilsin. E tabi bu durumda arama motorlarında sitelerinin üst sıralarda görünmesini isteyen kişi ve kurumlar arasında rekabet üst seviyelere tırmanmaktadır. Bu da özgün içerik yazarlarına talebi arttırmakta ve arttırmaya devam edecektir.

Peki özgün içerik yazmak kolay mıdır? Bu durum tamamen sizin içerik yazacağınız konuya hakimiyetinize ve kelime haznenize göre değişiklik gösterir. İçerik yazacağınız konu ile ilgili detaylı bir araştırma yaptıktan sonra edindiğiniz bilgileri sindirip sonrasında bu konu hakkında düşüncelerinizi yazmaya başlamanız çok daha yararlı olacaktır.

🤩 Gizem hanım, günümüzde sosyal medya bir yaşam tarzı, bir iş anlayışı olarak evrimleşmeye ve gelişmeye başladı. Bu alanda kendini geliştirmiş sosyal medya uzmanlarımız hizmet vermektedir. Etkin sosyal medya uzmanlarımızdan birisi de sizsiniz. Blog okurlarımla, “Sosyal medya nedir? Sosyal medya nasıl yönetilir, geliştirilir?” sorularına cevap yazarak “Sosyal medya” hizmetlerinizi ve çalışmalarınızı blog okurlarımla paylaşabilir misiniz?

Ben bu konuyu aslında dijital medya ve geleneksel medya olarak çift taraflı ele almak isterim. Şöyle ki dijital medya (sosyal medya uygulamaları, google, youtube vs.) hayatımıza girdikten sonra geleneksel medya (TV, radyo, basılı mecralar vs.) kullanımı oldukça azalmıştır. Dijital medya kullanımının ön plana çıkmasında ki etkenlerden bazıları; geleneksel medyaya göre daha düşük maliyetli olması, ölçülebilir olması, hedef kitlenin niş bir şekilde belirlenebilmesi ve hedef kitleye reklam verenlerin çok rahat bir şekilde ulaşabilmesidir. Dijital medya ile geleneksel medya arasındaki en önemli fark hedef kitleden birebir dönüş alabiliyor olmaktır. Kullanıcılar, markalar ile ilgili ne düşünüyorlarsa, iyi veya kötü görüşlerini isterse direkt markaya iletebiliyor, isterse herkese açık bir şekilde paylaşabiliyor. Tabi bu durumun dezavantajları da var. Marka ile ilgili paylaşılan en ufak olumsuz yorum bile marka itibarını zedeleyebilir. Fakat doğru bir moderasyon süreci ile bu gibi krizler minimum hasar ile atlatılabilir.

Diğer önemli konu ise maliyet düşüklüğü. Geleneksel medyaya ayrılan bütçeler ile dijital medyaya ayrılan bütçeler arasında büyük bir uçurum bulunmaktadır. Bu nedenle bütçe dostu reklamlar, hedef kitleye direkt ulaşılabildiğimiz ve net ölçülebilir reklamlar vermek daha avantajlı hale gelmiştir. Ve hala dijital reklamcılık değer kazanmaya devam etmektedir.

Bu konuya sosyal medya kullanıcıları tarafından da bakmak isterim. Hepimizi farkında bile olmadan etkisi altına alan dijital mecraların hiç mi olumsuz bir tarafı yok. Tabi ki var. Dijital dünyanın hızına ayak uydurmaya çalışırken, daha doğrusu sosyal medyada gördüğümüz insanlara farkında bile olmadan benzemeye çalışırken psikolojiler alt üst. Onun dediğini yapalım, onun tavsiye ettiğini giyelim, onun gittiği yere gidelim diye diye bir sürü insan travma geçiriyor, panik atak hastası oluyor. Bunları yaşayanlar kendilerine bile itiraf etmiyor belki bu durumu ama bunlar ve daha fazlası gerçek ne yazık ki. Kendimizi kandırmayalım. Bu konu ile ilgili henüz izlemeyen varsa “The Social Dilemma” isimli Netflix belgeselini acilen izlemenizi öneriyorum.

🤔 Bu duruma karşı kendimizi korumanın bir yolu var mı peki?

Yani bizi bu kadar içine çeken dijital dünyadan ve neredeyse her işimizi hallettiğimiz teknolojik cihazlarımızdan uzak durmanın pek bir yolu olduğunu düşünmüyorum artık. Ama bu duruma bir çözüm gibi görünen arınma seansına benzettiğim bir durum söz konusu. Sosyal Medya Detoksu. Bazı sosyal medya fenomenlerinin de yaptığı 1 hafta gibi bir süre ile telefon ve diğer teknolojik aletlerinden uzak durduğu bir süreç. Ama bir hafta sonra kaldıkları yerden sosyal medya ve diğer teknolojik aletlerine dönüyorlar tabi. Ne kadar işe yaradığı tartışılır. Dilerseniz sizde deneyip görüşlerinizi yorumlarda bizimle paylaşabilirsiniz. Bana da yeni bir bakış açısı kazandırmış olursunuz. Röportaj için Rıfat Bey’e teşekkür ediyorum. Umarım okurlarınıza faydası olacak bir içerik olmuştur.

Sosyal Medya Hesaplarım aşağıda listelenmiştir. İletişim kurabilirsiniz

Saygılarımla,
Gizem Özdemir.

etiketlerETİKETLER
Üzgünüm, bu içerik için hiç etiket bulunmuyor.

Sıradaki içerik:

Dijital Reklam, Sosyal Medya Uzmanı ve Çevrimiçi İçerik Yazarı, Gizem Özdemir Sorularımı Yanıtladı.

editörün seçtikleri EDİTÖRÜN SEÇTİKLERİ