e
sv

İçerik Yazarlığı Nedir? İyi Bir İçerik Nasıl Olmalıdır?

İçerik yazarlığı, işletmelerin ticari ilişkilerini desteklemek ve iyileştirmek, ürün ve hizmetlerin potansiyel hedef kitlesini arttırmak gibi amaçlar ile müşteri odaklı ve tanıtım amaçlı yazı yazmanın genel adıdır. Bu bağlamda bir metin yazarı için kurumsal yapıya sahip olan blog içeriği, makale ve haber bülteni alanlarında profesyonel içerik oluşturan, buna karşılık en gözde yazım alanları, blog içerikleri olan yazar tanımlaması yapmak mümkündür.
avatar

Rıfat Şentürk

  • e 1

    Mutlu

  • e 0

    Eğlenmiş

  • e 0

    Şaşırmış

  • e 0

    Kızgın

  • e 0

    Üzgün

Nasıl İçerik Yazarı Olunur?

İçerik yazarlığı yapmak için “Nasıl olunur?” sorusunun yöneltilmesi pek mümkün değildir. Çünkü bu bağlamda verilebilecek spesifik bilgi mevcut değildir. Yani içerik yazarı olmak için herhangi bir üniversitede “içerik editörlüğü” bölümü okuma imkanı yoktur. Çünkü böyle bir bölüm yoktur. Ancak “Nasıl iyi bir içerik yazarı olunur?” ya da “İyi bir içerik nasıl olur?” gibi sorulara verilebilecek cevaplar vardır. Bu cevaplar aşağıda verildiği gibidir.

İyi Bir İçerik Nasıl Olmalıdır?

İçerik yazmaya başlamadan önce amacın belirlenmesi gereklidir. Amaçtan kasıt, içeriğin yazılması ile beraber meydana gelmesi beklenen hareketin ne olduğudur. Kimi firmalar için beklenen hareket hedef kitleyi genişletmektir, kimileri için ise hedef kitle yeterli boyuttadır ve asıl amaç satışı arttırmaktır. Beklenen hareketin gerçekleştirilebilmesi için ise içeriğin amacının belirlenmesi gereklidir.

İçerik hazırlanırken bahsi geçen firma veya kişinin deneyimine özellikle yer verilmelidir. Örneğin bir kurumsal blog içeriğinde önce firmanın faaliyet gösterdiği alan ile ilgi bilgi verilmeli, sonrasında firmanın mevcut alandaki başarıları ele alınmalıdır.

Yalın ve anlaşılır bir dil seçmek fazlası ile önemlidir. “Farklı” imajını yaratmak için günümüzde popülerliğini ve kullanılabilirliğini yitirmiş eski Türkçe veya yabancı dil kelimeleri seçmek, cümleleri olması gerekenden fazla uzatarak anlaşılırlığı yitirmek, beklenen hareketin gerçekleştirilme oranını azaltacaktır. Örneğin mevcut firmanın başarıları ve kurumsal kimliği hakkında anlaşılır seviyede bilgi sahibi olamayan kişiler, firma ile iş ortaklığı yapmak için yeteri kadar hevesli olmayacaklardır.

İçerik yazarlığı yapan kişilerin, yalın ve anlaşılır bir dile ek özgün bir metin oluşturmaları ve kurumsal kimliğin dışına çıkmadan samimi bir üslup takınmaları gereklidir. En az kurumsal kimlik kadar samimi yaklaşım da önemlidir.

İyi bir içerik yazarı için temel görev ise bahsi geçen ve bazı durumlarda birbiri ile çelişen durumların tamamını özgün bir metin içerisinde profesyonel bir üslup ile bir araya getirmektir.

etiketlerETİKETLER
Üzgünüm, bu içerik için hiç etiket bulunmuyor.

Sıradaki içerik:

İçerik Yazarlığı Nedir? İyi Bir İçerik Nasıl Olmalıdır?

editörün seçtikleri EDİTÖRÜN SEÇTİKLERİ