21 Ekim 2020
20 Ekim 2020
20 Ekim 2020
11 Ekim 2020
10 Ekim 2020
9 Ekim 2020
9 Ekim 2020
9 Ekim 2020
9 Ekim 2020
9 Ekim 2020
9 Ekim 2020
9 Ekim 2020
8 Ekim 2020
8 Ekim 2020
8 Ekim 2020
8 Ekim 2020
6 Ekim 2020
6 Ekim 2020
6 Ekim 2020
6 Ekim 2020
4 Ekim 2020
3 Ekim 2020
3 Ekim 2020
3 Ekim 2020
3 Ekim 2020
3 Ekim 2020
3 Ekim 2020
3 Ekim 2020
3 Ekim 2020
3 Ekim 2020
3 Ekim 2020
3 Ekim 2020
3 Ekim 2020
3 Ekim 2020
3 Ekim 2020
3 Ekim 2020
3 Ekim 2020
3 Ekim 2020
3 Ekim 2020
3 Ekim 2020
3 Ekim 2020
3 Ekim 2020
3 Ekim 2020
3 Ekim 2020
3 Ekim 2020
3 Ekim 2020
3 Ekim 2020
3 Ekim 2020
3 Ekim 2020
3 Ekim 2020
3 Ekim 2020
3 Ekim 2020
3 Ekim 2020
3 Ekim 2020
2 Ekim 2020
2 Ekim 2020
2 Ekim 2020
2 Ekim 2020
2 Ekim 2020
2 Ekim 2020
2 Ekim 2020
2 Ekim 2020
2 Ekim 2020
2 Ekim 2020
2 Ekim 2020
2 Ekim 2020
2 Ekim 2020
2 Ekim 2020
2 Ekim 2020
2 Ekim 2020
24 Ekim 2020
24 Ekim 2020
24 Ekim 2020
24 Ekim 2020
24 Ekim 2020
24 Ekim 2020
24 Ekim 2020
24 Ekim 2020
22 Ekim 2020
20 Ekim 2020
30 Eylül 2020
28 Eylül 2020
28 Eylül 2020
27 Eylül 2020
27 Eylül 2020
26 Eylül 2020
22 Eylül 2020
21 Eylül 2020
21 Eylül 2020
21 Eylül 2020
21 Eylül 2020
21 Eylül 2020
21 Eylül 2020
21 Eylül 2020
21 Eylül 2020
21 Eylül 2020
20 Eylül 2020
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
ALİ YILDIRIM / KARAR
Her yıl yeni bir düzen alan ÖTV bu sene de fiyatları daha ulaşılmaz hale getirdi. Artan kur karşısında her geçen gün alım gücünün düşmesi otomobil tercihinde de alt sınıf kavramını yok etti. Fiyatlar deyim yerindeyse ‘Ağrı Dağı’na çıkarken, en büyük darbeyi lüks segment aldı. Süper spor markaları kenara aldığımızda son 1 aylık süreçte 13 premium markanın sadece 3’ü büyüme trendine girdi. En çok satanlarda kayıp bir ayda yüzde 50’lere ulaştı.
Otomotiv sektörü iç pazarda her yıl yeni bir şok yaşıyor. Vergi sistemi kaynaklı fiyatlama tüketiciyi sıfır araçlardan her geçen gün biraz daha uzaklaştırırken, fiyatları deyim yerindeyse ‘Ağrı Dağı’na çıkardı. Geçtiğimiz Ağustos 2020 sonunda özel tüketim vergisi (ÖTV) sisteminin değişmesi fiyatlarda yeni bir karmaşaya yol açtı. Türkiye’nin en ucuz modellerinde ufak fiyat düşüşleri gerçekleşirken, alt sınıf kavramı yok oldu, lüks segment ise ulaşılmaz hale geldi. Uzun bir süredir ertelenen talep ve pandemi etkisiyle uzayan teslimat süreleri tüketiciyi şimdilik tam olarak etkilemedi. Fakat, tüketici de 2021’de aynı aracı aynı paraya alamayacağından oldukça emin. ODD’nin Eylül 2020 açıkladığı rakamlara bakıldığında lüks segment dışındaki satışların hemen hemen tam gaz devam ettiği görülüyor.
Değişen ve daha keskin bir hal alan ÖTV neşteri, lüks segmenti sert vurmuş durumda. Türkiye’de yaklaşık 41 otomobil markası faaliyet gösterirken bunun 17 logosunu premium modeller oluşturuyor. ÖTV sonrası fiyatların da tam anlamıyla oturmasıyla birlikte, tablo ortaya çıktı. 17 lüks markanın sadece 7’sinde 1 aylık süreçte satışların arttığı görüldü. Zaten bu 7 markanın 4’ünü süper spor araçlar oluşturuyor. Her yıl belli bir kotayla gelen bu niş modellerin çoğunun müşterisi gelmeden belli. Tüm bu şartlar altında gerçek tüketiciyle bakıldığında 13 lüksün 3’ünde satış yükselişleri kaydedildi. Lükste en çok tercih edilen markalarda ise Ağustos-Eylül 2020 döneminde satışlar oldukça düştü. Bir önceki ayda bile kayıp değil yükseliş kaydedilirken, ÖTV sonrasında sert gerileme gerçekleşti. Toplam pazarın 1 aylık süreçte yüzde 47,3 büyüdüğü görülürken, lüks segmentte eksi büyümeler dikkat çekti.
kaynak: karar
ÖTV en büyük neşteri lükse vurdu
Yorum Yaz