e
sv

Twitter reklamverenlerle daha fazla bilgi paylaşacak

avatar

Rıfat Şentürk

  • e 0

    Mutlu

  • e 0

    Eğlenmiş

  • e 0

    Şaşırmış

  • e 0

    Kızgın

  • e 0

    Üzgün

Twitter, kullanıcılarının bazı özel bilgilerin reklamverenlerle paylaşılmasını engelleyebildiği bir gizlilik özelliğini kaldırdığını açıkladı. Kaldırılan özellik, Twitter’ın görülen veya etkileşime girilen reklamları ve telefon için takip tanımlayıcısı gibi bilgileri paylaşmasının önüne geçiyordu. Artık pek çok kullanıcı için bu bilgilerin büyük kısmı varsayılan şekilde paylaşılacak ve bu paylaşımı durdurmak mümkün olmayacak. Twitter’dan yapılan açıklamaya göre; paylaşılan veriler, mikro blog servisindeki reklamların verimliliğini ölçmek için kullanılıyordu. Şirket, bu veriler sayesinde insanların reklamları gördüğünü, izlediğini ve etkileşime geçtiğini gösterebiliyor. Twitter’ın açıklamasında bu veriler sayesinde reklam alınabildiği ve faaliyetlerin bağımsız biçimde sürdürülebildiği belirtildi. Twitter’ın gizlilik ayarlarında “Verilerinizi Twitter’ın iş ortaklarıyla paylaşın” şeklinde bir seçenek bulunuyor. Bu seçenek devredışı bırakıldığında yukarıda bahsi geçen verilerin paylaşımı durdurulabiliyor. Söz konusu seçenek hâlâ mevcut olsa da; mikro blog servisi, kullanıcılarının “mobil uygulama reklam ölçümleri” üzerindeki kontrolünü kaldırdığını açıkladı. Yani kullanıcılar ilgi alanlarının paylaşılmasını veya web takibini engelleyebilecek. Ancak reklamlarla olan etkileşimleri artık gizli kalmayacak. Twitter’ın bu kural değişikliğinin önemli bir istisnası var. Söz konusu mobil reklam verileri; Avrupa Birliği, Avrupa Serbest Ticaret Birliği ve Birleşik Krallık’taki Twitter kullanıcıları için gizli kalmaya devam edecek. Bu kullanıcılar diledikleri takdirde Twitter’a veri paylaşımı için izin verebilecek. Twitter, uygulamalarında gösterdiği bir bildirimle kullanıcılarını söz konusu değişiklikten haberdar etmeye başladı. Şirket tarafından konuyla ilgili olarak yapılan açıklamada ise şu ifadeler yer alıyor: “Yapılan değişiklik, şeffaflık ve kontrol konusunda süregelen çalışmalarımızın bir parçası. Sunduğumuz ayarların herkes tarafından net bir şekilde anlaşılmasını istiyoruz.”

kaynak: teknoblog

etiketlerETİKETLER
Üzgünüm, bu içerik için hiç etiket bulunmuyor.

Sıradaki içerik:

Twitter reklamverenlerle daha fazla bilgi paylaşacak

editörün seçtikleri EDİTÖRÜN SEÇTİKLERİ